Saturday, February 5, 2011

Teori Konspirasi Dinar Iraq Disangkal: Adakah Kita Di Manipulasi?

Teori Konspirasi Dinar Iraq :


cuba anda fikir kan.. Andaikata rv berlaku (dgn berapa rate sekalipun), bukan kah satu fenomena kekayaan rakyat berlaku di sana sini? Dan sudah pastinya keadaan ini tidak akan diredai oleh golongan kapitalis khusus nya kapitalis barat..

Keadaan ini juga akan menukar lanskap kehidupan masyarakat di seluruh dunia yg menjadi kaya mendadak .. Sudah pastinya keadaan begitu tidak digemari oleh US yakni pemerintah dunia dan sekutunya Yahudi..hukum alam disaat ini lebih byk bergantung kpd US yg dipacu Yahudi secara total.

Jadi, tidakkah kita terfikir bahawa kuasa besar dunia di kala ini tidak berbuat apa2 dgn keadaan ini? Apakah mereka redha? Atau mungkin Barangkali semua yg berlaku adalah dirancang agar nampak cantik dan membantu, walhal ia suatu fenomena yg sengaja diwujudkan?

sepertinya anda tidak mengetahui persoalan yang sebenarnya,sekedar anda ketahui bahwasannya rencana rv itu sesungguhnya perancangnya adalah dunia barat itu sendiri, dan untuk anda ketahui USA dan Israel lah yang paling banyak menyimpan dinar iraq ini,tahukah anda bahwa amerika telah mengeluarkankan bermillion2 USD untuk perang dan membangun iraq kembali, lantas dari mana mereka mengembalikan dana mereka itu kembali jawabnya adalah dari rv dinar itu sendiri.

sebelum kita berkomentar hendaknya kita haruslah mencari data yang akurat kemudian barulah disampaikan kepada orang banyak. bukannya komentar menurut pikiran anda yang tidak mengerti persoalan sebenarnya. saya mohon maaf kalau kata2 saya menyinggung perassaan anda.PEACE

Saya setuju dengan anda. Dan apa yang anda katakan memang satu kenyataan, bukan lagi merupakan pendapat seseorang.Pandangan TeoriKonfirasi bahwa "fenomena kekayaan rakyat berlaku di sana sini..tidak akan diredai oleh golongan kapitalis khusus nya kapitalis barat.." bukan satu hujah yang kuat.

Memang akan berlaku kekayaan rakyat di sana sini, tapi peratusnya begitu kecil berbanding keseluruhan rakyat di seluruh dunia. Berapa peratuskah rakyat di luar Iraq(selain di USA)yang ada membeli dinar? Peratus yang membeli dan tidak membeli terlalu kecil!

Kalau di USA peratus rakyatnya yang membeli dinar memang agak besar kerana ianya telah dilegalkan oleh pemerintahnya. Tetapi di luar USA begitu minim sekali rakyat yang membeli dinar berbanding dengan yang tidak membeli kerana pemerintah masing2 tidak menggalakkan rakyatnya membeli dinar. Ini boleh kita chek kebenarannya, kalau kita pergi ke mana2 sama ada di Malaysia atau Indonesia, tanyakan kepada mereka apakah mereka ada membeli dinar Iraq? Akan terbukti percentage mereka yang membeli begitu kecil!

Bahkan di USA yang pemerintahnya melegalkan pembelian dinar pun bukan semua rakyatnya yang membeli dinar. Mengapa? Kerana di samping ramai yang membeli tapi masih ramai juga yang mengganggap dinar Iraq sebagai satu scam saja!

Dan lebih ironis lagi kalau kita pergi ke Iraq, bukan semua rakyat Iraq yang akan jadi kaya dan jutawan kerana rv dinar ini kelak! Mengapa? Kerana purata rakyat Iraq sendiri adalah miskin! Pendapatan harian atau bulanan yang mereka perolehi sekarang terlalu rendah berbanding harga barang dan keperluan hidup seharian mereka. Maka itu hampir seluruh pendapatan mereka terpaksa dihabiskan untuk menampung keperluan hidup
harian mereka sekeluarga!

Lalu, berapa banyak yang mereka boleh simpan? Hanya mereka yang berpendapatan tinggi saja yang mampu menyimpan sebahagian pendapatan mereka sambil menunggu saat rv akan terjadi. Dan hanya orang2 yang mampu menyimpan inilah saja yang bakalan jadi jutawan kelak. Manakala sebahagian besar yang lain pula akan kekal dengan status lama mereka! Maka itu tidak mungkin timbul soal kekayaan rakyat akan terjadi di sana sini seperti yang dikatakan.

Wallahualam.....


Share/Bookmark

1 comments:

Fauziah said...

nak pikir dan nak berteori memang boleh. apa yang pasti kemungkinan besar rv adalah tahun ini. sekatan ekonomi kepada iraq telah berakhir pada hujung tahun lepas. kiranya iraq yang telah merasai detik hitam disekat ekonomi sejak 1991 telah merdeka. masakan sebuah negara yang kaya dengan hasil bumi yang digelar "emas hitam" mahu selamanya dalam papa kedana?

jadi rv adalah suatu yang pasti. bila berlaku, kita tidak ketahui. namun kemungkinan besar adalah tahun ini!

Post a Comment

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template