Friday, March 25, 2011

Dah RV?? : Berita Paling Hangat Hari Ini.


Saya ditanya oleh beberapa member,
"Boss.. Dah RV ke? Dengar cite dekat Iraq sudah RV..Other countries will be announce on Monday"

dan
" Salam. Saya dengar berita sudah RV di Iraq. Tapi di Iraq sahaja, negara lain belum diumumkan.."

dan.. "
aku ada baca dekat internet, kata sudah RV. Bos ada jual lagi tak?"

dan lagii.. lagii.. lagi....bila buat research sendiri dekat internet, memang ada pun "rumors-rumors" itu. (saya kategorikan rumors).

March 25th, 2011 11:05 am · Posted in DOOZIES

Posted Today, 10:13 AM

Good morning to the entire PD family,

I want to share a couple of things with you this morning as we move into the final stages of this extraordinary historic event. First I will share the robust intel we just received two hours ago. We’ve been told from our top source in Iraq that the ministers will be seated by tomorrow (Saturday night) our time. Our source is not sure when they will announce that the gov’t has been fully seated, but he has indicated the RV will be announced before March 31. Even if the RV takes place sooner, do not be surprised if we are not able to cash-in until Monday April 4th as they normally start the cycle on the 1st of the month, as many of you have heard this before.

I have received many emails how so many of you are hurting financially (OUR PRAYERS GO OUT TO EACH ONE OF YOU) and know this will be the shot in the arm we’ve been waiting for, so now is the time to get prepared. Please contact who you will be using to form your LLC’s in order to be fully prepared for the RV cash-in process.

Enjoy your weekend! Pray for the Iraqi people and our troops!

Donnie.,

Hehehe.. Macam mana nak menjawab ye?, Ok.. Meh sini nak kasitau. Saya akan menyentuh dari sudut/beberapa aspek yang tertentu, sama ada MUNGKIN YA, atau MUNGKIN TIDAK berdasarkan perkembangan yang berlaku semasa.


MUNGKIN TIDAK~!!!!! Keranaaaa...

Pertama) Untuk sesebuah negara itu mencapai tahap ekonomi yang betul-betul stabil dan mahu mengisytiharkan RV, beberapa perkara sudah pastinya telah selesai. Kiranya persedian menjelang RV telah dilakukan agar tidak berlaku kerumitan kepada sesebuah negara itu kelak. Apa yang saya lihat, ada perkara yang masih belum selesai dalam pentadbiran di Iraq. Contohnya Iraq belum melantik Naib Presiden Republik tersebut. Berdasarkan kepada kata-kata Ahli Gabungan Nasional yang mengatakan bahawa, biarpun Nouri Al Maliki (presiden Gabungan Nasional) mengatakan Iraq adalah negara paling stabil dirantau tersebut, situasi politik yang dialami oleh Iraq termasuk demonstrasi, dan terkejar-kejar menyelesaikan masalah kementerian keselamatan menyebabkan kelewatan dalam pungutan suara untuk melantik Naib Presiden Republik menyebabkan penundaan kepada pelengkapan pentadbiran Nouri Al Maliki.

Kedua) Khabar-khabar mengenai RV tersebut adalah kebanyakan diambil daripada Dinar Daddy. Biarpun ramai mengatakan mengambil dari sumber rakyat Iraq sendiri, namun setelah ditanya, (from whom and above) rantaiannya, akhirnya pergi kepada Dinar Daddy juga. Dan sebagai makluman, Dinar Daddy telah dibanned oleh para penganalisis Dinar Iraq sebagai berita yang paling tidak boleh dipercayai.

Ketiga) Jika telah diumumkan RV di Iraq, bermakna ada berita semasa di akhbar-akhbar Iraq. Contohnya berita di Alsumeria News. Boleh rujuk di SINI. Buat masa ini, tiada berita pun daripada laman tersebut yang mengatakan bahawa Dinar Iraq telah diapungkan di Iraq, sementelaah pula di negara lain.

Keempat) Jika telah ada pengumuman RV di Iraq, Adakah boleh diterima pengumuman RV hanya kepada warga Iraq, dan kepada warga negara lain, BELUM LAGI YAAA!!.Hehehe..

Kelima) Saya pernah dengar rumors yang mengatakan SUDAH RV. Tapi sekadar rumors sahaja. Kiranya ini bukan pertama kali. Boleh rujuk artikel saya yang lepas di SINI.

Bagi saya, RV yang diumumkan bersifat global, tidak hanya penduduk Iraq, tetapi kepada seluruh dunia. Dan sudah pastinya dihadiri ramai wartawan, dan diadakan sidang media secara besar-besaran. BUKAN diumumkan kepada warga Iraq dengan mengumpulkan di padang atau di kedai makan. :)

MUNGKIN YAAA~!! Kerana...

1) Tiada auction pada hari Khamis... Kenapa?? Entah la.. hehehe.. Petanda kepada RV adalah Iraq menghentikan Auction dinarnya di CBI. ( Petanda tidak bermakna sudah RV).

2) Jika Iraq diterima sebagai ahli WTO, maka RV boleh berlaku pada bila-bila masa. Hal ini kerana, syarat utama dalam penyertaan WTO, adalah Iraq perlu RV dinarnya 6 bulan sebelum persidangan WTO. Dan persidangan tersebut adalah pada Oktober 2011. 6 Bulan sebelum tu bila? April la jawabnya.. (masih dapat menyangkal bahawa sudah RV).

Itu sahaja antara analisa yang dapat saya buat. Apapun, berita yang disampaikan oleh rakan-rakan kepada saya, saya ucapkan terima kasih. Jika ditanya berapa percent kepercayaan boleh bagi, saya akan jawab "20% je boleh percaya", biarpun sana-sini sudah bising kata sudah RV.

Biarpun ia sekadar "rumors", ia tetap mengugat jiwa kecik saya ni !! :)

RV tetap RV ~!!



Share/Bookmark

0 comments:

Post a Comment

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template