Tuesday, March 8, 2011

Pelan Perancangan Ke Arah Membangunkan Iraq


Bank Perdagangan Iraq merancang untuk melancarkan dana ekuiti swasta $ 500 juta pada tahun 2011 untuk melabur dalam projek-projek di negara yang dilanda perang. Reuters yang mengambil laporan daripada Hussein Al-Uzri, presiden dan ketua Bank Perdagangan Iraq, mengatakan bahawa bank bercadang untuk melabur dalam projek menengah di industri termasuk perkhidmatan minyak, elektrik dan hotel.

Bank akan melihat ke mengenalpasti pemain global untuk bertindak sebagai rakan dana umum pada bulan depan. Bank, yang mana telah ditubuhkan pada tahun 2003. Ia juga merancang untuk membuka cawangan di London dan Beirut pada tahun ini. Selain itu, mereka juga bercadang untuk membuka pejabat di Utara Amerika dan Asia Timur, dan kemungkinan besarnya juga di China.

Bank juga merancang untuk menambah lapan domestik cabang tahun ini untuk rangkaian pejabat cawangan yang pada ketika ini terdapat 15 cawangan. Bank mempunyai $ 15 bilion dalam aset pada akhir tahun 2010, tahap itu bertujuan untuk memperluaskan sekitar 15% tahun ini. Hal ini memperoleh keuntungan bersih sebanyak $ 386M tahun lalu, dan akan berkembang sekitar 20% pada saat ini tahun ini, Laporan Reuters


Share/Bookmark

0 comments:

Post a Comment

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template