Wednesday, March 16, 2011

Ali Maidin : DINAR IRAQ: MAC YANG SEMAKIN MENDEBARKAN


Menurut risikan dalaman di luar negara, proses apungan kini dalam sentuhan terakhir pihak berkuasa Iraq. Saya tak bercadang menyebut tarikh jangkaannya kerana takut pembaca blog ini akan mengganggu saya di tengah malam. Ha ha. Apa pun dalam bulan Mac inilah katanya. Maka sesiapa yang dah booking dinar, sila settelkan pembayaran sebelum Sabtu ini ya... Wooo

Ada yang risau kerana tak yakin Money Changer boleh membayar pertukaran Dinar nanti. Ya, bukan semua Money Changer menerima pertukaran Dinar. Apabila sampai masanya, Insyaallah saya akan bagi tau Money Changer mana yang akan menerima tukaran Dinar. Kok sempat nanti, saya akan mohon lesen Money Changer sendiri pulak. Ha ha. Hanya satu tambahan syarat jika menukar Dinar dengan saya nanti ialah kena belanja saya nasi Iran.

Apabila sampai masanya, tukarlah dinar secara beransur-ansur misalnya 10,000 Dinar dahulu. Apabila keaadaan sudah lama dan stabil, mungkin pihak Bank pun akan menerima tukaran Dinar. Ketika ini jika nak tukar sejuta dinar sekali gus pun tak mengapa. Ha ha. Dengar kabar orang kuat CIMB pun ada pulohan juta Dinar.

Ada orang bertanya kenapa saya menjual dinar jika tahu dinar akan diapungkan dalam masa terdekat ini. Jawapannya ialah saya telah pun menyimpan sejumlah dinar - cukup untuk berehat panjang dan round dunia setahun. Ha ha. Hanya saya peruntukkan sedikit dinar lagi untuk berkongsi dengan rakan di luar sana sambil saya mendapat habuan duit teh untuk minum bersama dengan Yusof tauke cicak. Dah lupa pula nama cicak tu. Wooo

Mengapa membeli Dinar dari saya?. Ya, saya ada kontek dengan pihak luar untuk pertukaran Dinar jika bermasaalah nanti. Ha ha. Orang "lama" katakan.

Dari Ali Maidin

Share/Bookmark

0 comments:

Post a Comment

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template