Thursday, February 17, 2011

Penutup Budget : Petanda RV telah dekat?


Ahad yang bakal tiba pd 20/2/2011, merupakan penutup untuk budjet 2011. Kita yang menyimpan IQD biarpun sedikit mengharapkan RV akan benar-benar berlaku selepas pengumuman Budget 2011. Harap² ada lah 'berita terkini' berkenaan RV kelak.

Kepada sesiapa yang baru bjinak² ngan IQD, banyakkan bacaan tentang permainan sorong tarik matawang. Ada ura-ura mengatakan bahawa jika RV, note IQD yang tersedia ada ini akan menjadi tidak laku. Walhal note tak laku adalah agak mustahil. Belum ada dalam sejarah note yang masih dgunakn TIBA² sahaja diisytiharkan tidak laku, atau TIBA² sahaja mahu ditukarkan kepada note yang lain/baru. Mengapa? Kerana jika dibuat demikian, banyak Money Changer (MC) akan tutup kedai, banyak bank yang membeli IQD akan memberontak, dan tidak mustahil, IRaq diserang sekali lagi!! He he he.

Ok berbalik pd isu negara Iraq, selain ahad ni penutup utk Budjet 2011, minggu depan juga adalah ENDING utk kekosngan ahli² kabinet. Nouri Al Maliki akan menyenaraikan beberapa nama utk jawatan tersebut. Akhirnya Budjet 2011 & Kekosongan ahli kabinet sudah sampai diselesaikan. Mungkin.. dan boleh jadi juga, berkemungkinan RV ada di tengah² nya. Siapa tahu bukan??

Sy pun tak tahu. Hanya Nouri Al Maliki sahaja yang tahu.. hehe

Kepada penyimpan IQD, marilah kita sama-sama bersabar dan menunggu. Dan kepada sesiaapa yang kata "menyimpan IQD" ini terlibat dengan scam, udah-udah la tu. Seluruh dunia menyimpan IQD nih. Bukan di Malaysia sahaja. Terdiri daripada pensyarah, doktor, ahli politik (sangat ramai), dan ramai lagi golongan elit yang menyimpan selain daripada bank bank di seluruh dunia. Adakah mereka semuanya ini bodoh dan dikira terlibat dengan SCAM ini?? Logik la sikittt..

Satu lagi berita mengatakan "Baghdad membuat tuntutan 1 billion kpd US disebabkan kerosakan yg dialaminya ketika perang dulu.."

US boleh byr 1 billion tu asalkn Iraq RV matawangnya.. bukn 1 billion malah 10 billion pun US boleh bayar..Kerana apa?? Kerana US/ Bank US/ Penduduk US/ adalah penyimpan terbanyak IQD Iraq di dunia ini. Hehe

Go RV Go... sama sama doa, Insyallah, dalam masa terdekat~!!


Share/Bookmark

0 comments:

Post a Comment

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template